Goji jsou plody kustovnice čínské, využívané v tradiční čínské medicíně pro svůj vysoký obsah antioxidantů, stopových prvků, vitamínů a aminokyselin. Ne nadarmo jsou označovány jako superpotravina s širokým využitím. Slibují také věčné mládí a vitalitu.

Kustovnice čínská

Jedná se o keř, který může dorůstat až výšky 3 metry. Rostou na něm sytě červené plody, nazývané goji. Keř je velmi nenáročný na pěstování a roste zejména v oblastech severní a západní Číny, Japonska a střední Asie. Plody jsou sladké, vzhledově podobné rozinkám, veliké 1 – 2 cm.

goji kustovnice čínská

Vysoký obsah vitamínů a minerálů

Goji má velmi příznivé účinky na organismus. Plody obsahují 18 aminokyselin, včetně těch esenciálních (které si tělo nedokáže vyrobit samo), antioxidanty, 21 stopových prvků, vitamíny A, C, E, B1, B2 a B6 a betakaroteny, kterých obsahuje mnohem více než mrkev.

Ze stopových prvků je to zejména vápník pro normální činnost svalů, hořčík pro zamezení vzniku křečí, selen pro zdravé vlasy, zinek pro zdraví kůže a železo pro přenos kyslíku. Betakaroten přispívá ke krásnému opálení, což se teď v létě rozhodně hodí. Vitamínu C dokonce obsahuje 50x více, než je obsaženo v pomeranči.

goji šťáva sirup

Na co je dobré goji?

Přítomné antioxidanty pomáhájí organismu se vyrovnat s volnými radikály a zpomalují proces stárnutí. Proto jsou výtažky z goji využívány i v kosmetickém průmyslu. Pravidelná konzumace goji posiluje imunitu, dodává vitalitu a podporuje ozdravné procesy. Dále odbourává stres, napětí a bolesti hlavy, udržuje normální hladinu krevního cukru a cholesterolu a podporuje funkci kardiovaskulárního a zrakového systému.

Kustovnice patří mezi adaptogeny, což jsou látky, které nespecificky zvyšují psychickou a fyzickou odolnost organismu. Také pozitivně působí proti stresu.

Konzumace goji

Goji se mohou jíst čerstvé, sušené či v podobě šťávy, tablet nebo prášku. Její chuť je směsice chutí šípku, brusinek a višní. Naše goji je vypěstováno v BIO kvalitě. Plody jsou nesířené a neobsahují žádné konzervanty, barviva či přidaný cukr. Můžete je přidat do své ranní kaše či jogurtu, ozdobit jimi pudink či dort, přidat do koláče nebo ovesných sušenek. Možností je spousta. Goji v prášku můžete zase využít při tvorbě ovocných smoothie.

ovesné tyčinky na zdravé svačiny

Chci odebírat novinky

Chci dostávat 2x měsíčně email, ve kterém získám:

SLEVOVÉ KUPÓNY
NEJVÝHODNĚJŠÍ AKCE
SPECIÁLNÍ NABÍDKY

Je mi známa informace, že se mohu kdykoliv odhlásit a odběr mailových novinek zrušit, pokud usoudím, že mne to již dále nezajímá.

Archivy

Text po najetí myši