Para ořechy, také známé jako brazilské ořechy, patří vůbec k největšímu druhu ořechů. Jsou také velmi oblíbené pro svou jemnou a krémovou chuť. Jedná se o semena stromu juvie ztepilé, který může vyrůst až do výšky 40 metrů. Zajímavostí může být nepříjemná vůně juvie v rozkvětu. Největší množství je sklízeno v okolí Amazonky z divokých stromů, neboť se stromy ještě nepodařilo vyšlechtit. Para ořechy patří k těm dražším druhům, proto neváhejte vyzkoušet naše para zlomky za nižší cenu!

Brazilské para ořechy

Jádra para ořechů jsou tvořeny ze 70 % tuky, které jim dávají dokonale krémovou a sladkou chuť. 15 % zastupují sacharidy a 7 % tvoří sacharidy. Ukrývají také velké množství zdraví prospěšných látek, které pomohou zvýšit kvalitu života. I když obsahují vysoké množství tuku, jsou vhodné do jakékoliv diety, protože rostlinné tuky jsou pro organismus nezbytné. Například se v nich rozpouští vitamíny rozpustné v tucích (vitamín A, D, E a K). Avšak díky vysokému množství tuků mohou rychle žluknout, proto doporučujeme nedělat velké zásoby.

brazilské para ořechy

Vysoký obsah selenu

Nejdůležitější složkou pro organismus v para ořeších je beze sporu selen. Selen má v našem těle mnoho funkcí. Výraznou antioxidační aktivitou působí proti stárnutí, posiluje imunitní systém a tím aktivně bojuje proti různým nemocem, snižuje riziko vzniku krevních sraženin, podporuje zdravé vlasy a kůži, účastní se syntézy hormonů štítné žlázy a zvyšuje hladinu HDL cholesterolu, který příznivě působí proti vzniku aterosklerózy. Avšak ve vysoké koncentraci může působit toxicky, proto se nedoporučuje konzumovat víc více než 2 ořechy za den, aby nedošlo k nepříznivým účinkům. Otrava se projevuje zejména nevolností, zvracením a průjmy.

Para ořechy: vitamíny & minerály

Mimo selenu para ořechy obsahují také minerály měď, hořčík nezbytný pro přenos nervových vzruchů a zabraňuje vzniku křečí, fosfor, zinek pro správnou funkci metabolismu cukrů, tuků a bílkovin a mangan s reparační schopností pro obnovu kostí, pojivové tkáně a chrupavky. Z vitamínů zde najdeme zastoupené vitamíny B1 a vitamín E, který spolu se selenem zajišťuje výrazný protizánětlivý účinek v organismu.

para ořechy máslo

Jak jíst para ořechy

Para ořechy můžete zakomponovat do své ranní kaše, přidat do domácích müsli tyčinek nebo do müsli, ozdobit jimi dort či si z nich vyrobit své domácí ořechové máslo. Uplatnění najdou i ve slané kuchyni, kdy se jimi dá zpestřit zeleninový či těstovinový salát či přidat do luštěninových placek.

Chci odebírat novinky

Chci dostávat 2x měsíčně email, ve kterém získám:

SLEVOVÉ KUPÓNY
NEJVÝHODNĚJŠÍ AKCE
SPECIÁLNÍ NABÍDKY

Je mi známa informace, že se mohu kdykoliv odhlásit a odběr mailových novinek zrušit, pokud usoudím, že mne to již dále nezajímá.

Archivy

Text po najetí myši