Každý pořád řešíme dokola tu stejnou otázku, ať už chodíme do práce, školy či pro naše ratolesti – co si dnes vezmu na svačinu? Rychlé zdravé svačiny ale nemusí být žádná věda. Někdy jen stačí popadnout, co najdete v lednici a můžete vyrazit. Kdo je ale připraven, není překvapen. Některé zdravé svačiny vám zaberou více času, jiné méně. Ale pořád to děláte pro sebe a své zdraví a těch pár minut tomu může obětovat opravdu každý.

Co by mělo být obsahem zdravé svačiny

Svačina, jako každé jiné jídlo dne, by měla být především plnohodnotná. Měla by v sobě tedy obsahovat všechny tři makroživiny – bílkoviny, sacharidy a tuky. Bílkoviny mají delší sytící efekt, sacharidy vám dodají potřebnou energii a tuky dodávají především skvělou chuť. Rozložení je na preferencích každého a také záleží na rozložení makroživin během celého dne. S kaloriemi je to obdobné, každý máme jiný výdej, takže se nedá přesně určit, kolik by ta správná svačina měla obsahovat kalorií. Proto naše tipy berte jen jako inspiraci či návrhy na obměnu vašich svačin.

salat na zdrave svacinyovesné tyčinky na zdravé svačinyovesné tyčinky na zdravé svačiny

Jogurt v hlavní roli zdravé svačiny

Jogurt s müsli doplněný čerstvým ovocem je klasika mezi svačinami. Co si ale takhle do jogurtu přidat ovesné vločky, sušené ovoce a ořechové máslo a nechat odpočinout přes noc v lednici? Ráno jen popadnete a můžete se zdravou svačinou utíkat do školy. S jogurtem se dají vykouzlit i různé poháry. Upečte si oblíbenou suchou buchtu, rozdrobte ji a prokládejte jogurt s buchtou do skleničky. Nakonec ozdobte čerstvým ovocem a oříšky. Jogurt můžete zakomponovat i do slané svačiny ve formě zálivky do salátu. Pro fitness svačinu je vhodné volit jogurt řecký, který obsahuje vyšší množství bílkovin. Na stejný způsob lze využít i tvaroh. proteinová kaše na zdravé svačiny

Dietní zeleninová svačina

Pokud máte přes den vyšší příjem a na svačině chcete ubrat nějaké ty kalorie, přichystejte si na svačinu zeleninovou nálož. Nakrájejte si tvrdou zeleninu (mrkev, kedlubna), vedle hummus a ideálně vajíčko natvrdo pro zvýšení bílkovin. Nebo si lze nachystat zeleninové placky a rovnou mít svačinu na několik dní dopředu. Vhodné je použití květáku, brokolice či zelí. K tomu tvarohový dip s česnekem a vyvážená fit svačina je na světě.

Pudink kam se podíváš

Pudink nemusí být jen ten ze škrobu. Ve zdravé stravě existují i další druhy – například chia pudink či tapiokový pudink. Ovšem všechny tipy pudinku jsou založené na sacharidech, proto je vhodné do nich přimíchat řecký jogurt či proteinový prášek při zvýšení bílkovin. Nahoru trochu zdravé granoly a oříšků a je připraveno. Hlavně si svou svačinu dej do dobře uzavíratelné nádoby, aby ti při cestě do školy nevytekla.

pudink na zdravou svačinu

Skladné zdravé svačiny do školy

Žitný chleba s vajíčkovou pomazánkou či plněná tortila vaječnou omeletou. Nezapomeň vždy doplnit porcí čerstvé zeleniny. Jsou to i skvělé tipy na svačiny na výlet, protože vám nevytečou a k jejich snězení nepotřebujete nic, než svou ruku a ústa. Už jste zkusili upéct zdravou jablečnou buchtu nebo banánovou bábovku? Hlavně se vyhněte čokoládě, která především v teplých měsících může udělat při jezení paseku. To si spíš ke svačině přihoďte čtvereček hořké čokolády pro zahnání chutě na sladké.

Poslední záchrana – proteinové tyčinky

Když už nemáte žádný čas, přesto se chcete ze své svačiny najíst, vyzkoušejte proteinové tyčinky. Oblíbená fitness svačina, která spolehlivě zažene i chutě na sladké. Jen si ohlídejte složení, aby nebylo moc dlouhé a ideálně byste měli každé surovině rozumět. Vhodné proteinové tyčinky nabízí například firma Mixit.

Jaká je vaše oblíbená svačina, kterou si připravujete do práce nebo školy? Vedou u vás sladké nebo slané svačiny?

Chci odebírat novinky

Chci dostávat 2x měsíčně email, ve kterém získám:

SLEVOVÉ KUPÓNY
NEJVÝHODNĚJŠÍ AKCE
SPECIÁLNÍ NABÍDKY

Je mi známa informace, že se mohu kdykoliv odhlásit a odběr mailových novinek zrušit, pokud usoudím, že mne to již dále nezajímá.

Archivy

Text po najetí myši